Skanowanie 3D statków na potrzeby modernizacji balastów

W ramach jednego zlecenia podjęto próbę zeskanowania 60 statków należących do tego samego armatora. Na pokładzie statków wykonano skanowanie 3D siłowni w celu wykonania bezkolizyjnego projektu systemu oczyszczania wód balastowych (BWTS). W krótkim czasie, podczas rozładunku w porcie, wykonano skanowanie 3D całej instalacji. W wyniku skaningu 3D powstała szczegółowa chmura punktów. Dzięki tym danym odzwierciedlono istniejące urządzenia, konstrukcje oraz instalacje, będące w zakresie pomiaru. Zeskanowano także trudno dostępne miejsca, które są niemożliwe lub bardzo trudne do pomiaru prowadzonego metodami klasycznymi. W zależności od wielkości statków i istniejącego wyposażenia wykonano od 40 do około 70 skanów.

Dane charakterystyczne wybranych statków:

  • MANDRAGA:

Długość / szerokość: 90 m / 15,6 m

Czas skanowania 3D: 7h

Ilość stanowisk: 69

  • PINNAU:

Długość / szerokość: 88.0 m / 12.8 m

Czas skanowania 3D: 7h

Ilość stanowisk: 56

  • NARWA:

Długość / szerokość: 114,4 m / 14,4 m

Czas skanowania 3D: 8h

Ilość stanowisk: 70

  • Produkt końcowy: kolorowa chmura punktów, Recap RealView, scene2go

Korzyści:

  • szybki czas pozyskania danych przestrzennych;
  • precyzyjne dane 3D;
  • oszczędność czasu i pieniędzy;
  • brak konieczności dodatkowych inspekcji na statku.
Zdjecie 1
Zdjecie 2
Zdjecie 3
Zdjecie 4
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
previous arrow
next arrow
Zdjecie 1
Zdjecie 2
Zdjecie 3
Zdjecie 4
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
Zdjecie
previous arrow
next arrow