W ramach jednego zlecenia podjęto próbę zeskanowania 60 statków należących do tego samego armatora. Na pokładzie statków wykonano skanowanie 3D siłowni w celu wykonania bezkolizyjnego projektu systemu oczyszczania wód balastowych (BWTS). W krótkim czasie, podczas rozładunku w porcie, wykonano skanowanie 3D całej instalacji. W wyniku skaningu 3D powstała szczegółowa chmura punktów. Dzięki tym danym odzwierciedlono istniejące urządzenia, konstrukcje oraz instalacje, będące w zakresie pomiaru. Zeskanowano także trudno dostępne miejsca, które są niemożliwe lub bardzo trudne do pomiaru prowadzonego metodami klasycznymi. W zależności od wielkości statków i istniejącego wyposażenia wykonano od 40 do około 70 skanów.
Dane charakterystyczne wybranych statków:
- MANDRAGA:
Długość / szerokość: 90 m / 15,6 m
Czas skanowania 3D: 7h
Ilość stanowisk: 69
- PINNAU:
Długość / szerokość: 88.0 m / 12.8 m
Czas skanowania 3D: 7h
Ilość stanowisk: 56
- NARWA:
Długość / szerokość: 114,4 m / 14,4 m
Czas skanowania 3D: 8h
Ilość stanowisk: 70
- Produkt końcowy: kolorowa chmura punktów, Recap RealView, scene2go
Korzyści:
- szybki czas pozyskania danych przestrzennych;
- precyzyjne dane 3D;
- oszczędność czasu i pieniędzy;
- brak konieczności dodatkowych inspekcji na statku.